Paweł Łęski Paweł Łęski
301
BLOG

Przyjaciół nikt nie będzie mi wybierał

Paweł Łęski Paweł Łęski Literatura Obserwuj temat Obserwuj notkę 3

Przyjaciół nikt nie będzie mi wybierał
Wrogów poszukam sobie sam
Dlaczego kurwa mać, bez przerwy
Poucza ktoś, w co wierzyć mam?

Niech się gazeta ‘Neues Deutschland’
Wstrzyma z wstępniakiem o ‘pomocy’
Bo tu są ludzie, którzy jeszcze
Budzą się z krzykiem w środku nocy…

Zaiste, wierny to przyjaciel
Wszak znów pucuje śniedź pomników
Na wieczną chwałę i pamiątkę…
Pruskich kaprali-Fryderyków!

Przyjaciół nikt nie będzie mi wybierał
Wrogów poszukam sobie sam
Dlaczego kurwa mać, bez przerwy
Poucza ktoś, w co wierzyć mam?

Jakim wy prawem o wolności
Głosicie ‘bracia: w ‘Rudym Prawie’…?
Wszak to od waszej
Nie ostatni
Zwariował pisarz Ota Pavel!

Przebacz mi smutna Bratysławo,
Hradcu Kralowy, Zlata Praho…
Za śmierć jaskółki tamtej wiosny
I polskie tanki nad Wełtawą.

Przyjaciół nikt nie będzie mi wybierał
Wrogów poszukam sobie sam
Dlaczego kurwa mać, bez przerwy
Poucza ktoś, w co wierzyć mam?

Jacek Kaczmarski

There have been many comedians who have become great statesmen and vice versa.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura